Szukaj

Kalendarz

    Wrzesień 2012
    P W Ś C P S N
        Paź »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930

Skóra latem

    Skóra w okresie letnim wymaga szczególnej pielęgnacji. Zazwyczaj gdy tylko zrobi się ciepło lubimy odsłaniać nasze ciało narażając je na jakże szkodliwe promienie słoneczne. Brązowa i pięknie opalona skóra to tak naprawdę powód do dumy dla każdej kobiety w związku z tym nie ma się co dziwić, że w wolny słoneczny dzień nie potrafimy odmówić sobie leżakowania na słońcu. Niestety ale promienie słoneczne nie działają pozytywnie na naszą skórę i wiedziały o tym już nasze babcie i prababcie. Słońce przyspiesza proces starzenia się skóry w związku z czym mogą na niej szybciej pojawić się zmarszczki oraz może spowodować utratę jędrności. Jeżeli zatem chętnie wystawiamy ją na słońce pamiętajmy o odpowiedniej pielęgnacji. Jedną z ważniejszych zasad jest unikanie oparzeń. Stosujmy kremy z filtrem a także starajmy się stopniowo wystawiać nasze ciał ona słońce. Wyjazd na cały dzień nad rzekę powinien być albo w towarzystwie balsamu z wysoką ochroną albo po kilku półgodzinnych sesjach opalania w przeciwnym razie może skończyć się dla nas poparzeniem skóry, a to z koeli może spowodować poważne problemy dermatologiczne.
    Na okres letni warto zakupić kremy głęboko nawilżające, gdyż słońce powoduje wysuszenie skóry. Wspaniale sprawdzą się ekstra zabiegi witaminowe pozwalające na odżywienie skóry i jej lepszą pielęgnację. Gdy tylko zauważymy u siebie poparzenie słoneczne powinniśmy zgłosić się czym prędzej do dermatologa lub do apteki. Nieleczone podrażnienia mogą w przyszłości przyczynić się do powstania nowotworów skórnych, które są niestety ale bardzo szkodliwą chorobą. Gdy tylko poczujemy pieczenie skóry warto zastosować maści przeznaczone właśnie do wyeliminowania tego typu problemów. Aby opalenizna dużej się trzymała należy stosować kremy brązujące. Ich działanie polega na symulowaniu skóry do produkcji substancji odpowiadających za piękny brązowy kolor. Pozwolą one na wzmocnienie naszej opalenizny, lecz także zabrązowią miejsca która były ukrywane przed słońcem pod ubraniem. Warto także zastosować olejki odżywcze bogate w witaminę A oraz E.

Miesięczne archiwum: Wrzesień 2012

Bardzo często możemy się spotkać z zażartymi sporami o to, czy lepsza dla naszego zdrowia jest dieta oparta głównie na spożywaniu mięsa (czerwonego i białego), czy też dieta wegetariańska, która wyklucza spożywanie wszelkich potraw mięsnych. Zwolennicy pierwszego nurtu uparcie powtarzają, że wycofując ze swojej diety mięso narazimy się na poważne niedobory białka i żelaza. Wegetarianie kontratakują twierdząc, że można już dziś z pełnym bezpieczeństwem zastąpić produkty mięsne daniami przyrządzonymi na bazie owoców, warzyw, a przede wszystkim przetworów mlecznych i jaj. Pomijając całą otoczkę filozoficzną wegetarianizmu i skupiając się wyłącznie na korzyściach dla naszego organizmu trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy natychmiastowe odstawienie wszelkiego mięsa wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie naszego organizmu. Można mieć co do tego wątpliwości, bowiem będzie potrzeba sporo czasu zanim organizm – przyzwyczajony do spożywania mięsa – zostanie oczyszczony z licznych, nagromadzonych toksyn i będą mu wystarczać jedynie produkty pochodzące z innego źródła. Posiłki dietetyczne warszawa są smakowite. Godna uwagi jest dieta redukcyjna. Dieta dowóz Warszawa pomaga się odchudzić, a dobry catering dietetyczny Łódź to coś najlepszego na świecie. Jedzenie dietetyczne może być całkiem smaczne.

Wspaniałym rozwiązaniem może być rozpoczęcie od diety semi-wegetariańskiej, która dopuszcza spożywanie jedynie mięsa białego (drobiu z wyjątkiem mięsa kaczki) oraz mięsa ryb.
Dieta semi-wegetariańska pozwoli nam dostarczyć organizmowi niezbędnej dawki żelaza oraz białka. Spożywając białe mięso, mięso ryb, przetwory mleczne, jaja oraz produkty roślinne i owocowe dostarczymy naszemu organizmowi wszelkich niezbędnych minerałów. Najtrudniej będzie nam jednak zaopatrzyć się w odpowiednią ilość białka, bowiem jest ono niestety bardzo trudno przyswajalne przez nasz organizm. Możemy tego jednak uniknąć, spożywając produkty, które umożliwiają wysokie przyswajanie białka. Aby do osiągnąć powinniśmy do naszego jadłospisu włączyć zieloną sałatę, kiszone ogórki (również bogate źródło witaminy B12!), buraczki, a także natki zielonej pietruszki. Poza tym nie możemy oczywiście zapominać o regularnym uzupełnianiu płynów, najlepiej w postaci wody mineralnej. Przestrzegając powyższych zasad pozostawimy organizm w doskonałej formie i może się tak zdarzyć, że semi-wegetarianizm nie będzie tylko dla nas etapem przejściowym, lecz świetną dietą na resztę naszego życia

Jeśli zależy Ci na szybkim, a co najważniejsze bezpiecznym i bardzo przyjemnym zrzuceniu paru kilogramów, najlepszym wyjściem, jakiego możesz dokonać jest przejście na bardzo dziś popularną dietę jogurtową. Osoby, które się jej podjęły zapewniają, że możliwe jest zrzucenie nawet sześciu kilogramów w ciągu zaledwie dwóch tygodni! Jak to się dzieje? Przede wszystkim tak wysoką skuteczność zapewnia bardzo niska kaloryczność produktów mlecznych – jakimi są również jogurty.
Zalety diety jogurtowej
Dieta jogurtowa jest jedną najbezpieczniejszych diet, jakie możemy zastosować, ponieważ zapewnia nam ona najważniejsze dla ludzkiego organizmu składniki odżywcze. Przede wszystkim jogurty (szczególnie naturalne!) są wspaniałym źródłem pełnowartościowego białka, które pełni niezbędną funkcję budulcową. Nie bez znaczenia jest również wysoka zawartość wapnia, które nadaje sprężystość naszym kościom i sprawia, że są one silne i mocne. Jogurty zawierają również liczne witaminy, taki jak A, B, B2, które pomagają oczyścić organizm ze szkodliwych toksyn, zapewniając prawidłową przemianę materii, a także chroniąc nas przed szkodliwymi skutkami stresu. Catering dietetyczny Szczecin jest bezcenny, a tani catering dietetyczny warszawa to ważna sprawa, Dieta na zamówienie oraz dieta bezglutenowa biją dzisiaj rekordy popularności. To najważniejsze działanie dla niejednej osoby. Na pewno warto zająć się poszukiwaniem optymalnego żywienia.

 

Wpływają także na zwiększenie naszej koncentracji, a także redukują uczucie zmęczenia. Ponadto spożywanie jogurtów chroni nas przed odczuwaniem głodu, dlatego łatwiej będzie nam zrzucić niepotrzebne kilogramy. Jedyną wadą diety jogurtowej może być jej monotonia i koszty, jakie będziemy musieli ponosić zaopatrując się z zakup jogurtów. Pierwszy z tych problemów można jednak łatwo ograniczyć, ponieważ omawiana dieta nie wyklucza spożywania innych – zdrowych produktów, o których wspomniane zostanie poniżej.
Co jeść, aby osiągnąć najlepszy efekt?
Aby osiągnąć pożądany efekt, nie musimy ograniczać się do spożywania samych jogurtów! Wręcz przeciwnie, poleca się łączenie ich spożywania z przyjmowaniem innych przetworów mlecznych, owoców, warzyw i razowego pieczywa. Jogurty powinny być jednak podstawową baz, na których opiera się dieta. Nie powinniśmy również zapominać o częstym spożywaniu wody nie gazowanej. Pamiętając o jej przyjmowaniu nie narazimy się na odwodnienie organizmu i ochronimy naszą skórę przed jej wysuszeniem. Dieta jogurtowa przestrzegana wedle powyższych zasad zapewni nam wspaniałe efekty, a także sprawi, że będziemy się czuli zdrowo i lekko!

Często zadajemy sobie pytanie, co jest właściwe potrzebne, aby móc efektywnie wprowadzić asertywne zachowania w swoje własne życie? Nie możemy być bez wątpienia asertywni, jeżeli nasze poczucie wartości nie znajduje się na odpowiednio wysokim poziomie. Znacznie zaniżona samoocena szybko zostanie zdemaskowana przez osoby, które będą chciały wywrzeć na nas określony wpływ. Zdradzi nas bowiem nasza mowa ciała. Jeżeli nie będziemy pewni tego, co mówimy znacznie trudniej przyjdzie nam okazanie stanowiska przeciwstawnego do oczekiwanego. Musimy więc w takiej sytuacji najpierw popracować nad swoim zranionym "ja", by później doniosłych, odważnym głosem móc przedstawiać innym swoje pragnienia i bronić własnych praw. Żeby asertywność przynosiła pozytywne rezultaty musimy być świadomi tego, co naprawdę stanowi dla nas wartość. Nie ma przecież sensu oczekiwać od innych, że zawsze będą akceptowali nasze pragnienia i postępowali według naszych zamierzeń. Powinniśmy przy tym zdawać sobie sprawę z faktu, że inni ludzie mają dokładnie te same prawa co my. Jeżeli nie jesteśmy w stanie tego zaakceptować, wtedy nasza asertywność może zamienić się w negatywnie rozumiany egoizm.
Asertywność – zawsze i na zawsze?
Nie ulega wątpliwości, że asertywność jest potrzebna każdemu człowiekowi, jednak czy zawsze należy zachowywać się asertywnie? Bez wątpienia istnieją sytuacje, w których lepiej jest wybrać postawę uległą lub nawet agresywną. Najważniejsze jest zawsze, abyśmy potrafili odpowiednio rozeznać sytuację w jakiej się znajdujemy. Nie będziemy przecież bandycie, który nas zaatakuje, asertywnie perswadować potrzeby respektowania naszych praw. Lepiej będzie dla nas, jeśli zaczniemy uciekać gdzie pieprz rośnie, lub w ostateczności możemy też próbować odpowiedzieć agresją na agresję. Asertywność nie jest też umiejętnością, którą możemy posiąść raz na zawsze. Jeżeli nie chcemy zatracić tej zdolności musimy jak najczęściej zaglądać do własnego wnętrza, aby móc rozpoznawać swoje najważniejsze potrzeby i wartości. Asertywność jest w każdym z nas, musimy tylko ją z siebie wydobyć. Jeżeli nam się to uda, będziemy mogli być pewni, że zyska na tym zarówno nasze zdrowie psychiczne, jak i powiązana z nim forma fizyczna.

Ubranie jakie na siebie włożymy może w dużym stopniu albo podkreślić naszą figurę oraz wszystkie jej zalety albo wręcz przeciwnie nasze wady i zbędne fałdki. Strój jest bardzo ważnym elementem, gdyż wyraża w dużym stopniu nasza osobowość, a także pozwala na odpowiednie zaprezentowanie się. Widząc w sklepie śliczną sukienkę lub bluzkę nie pędźmy od razu do bankomatu po pieniądze, lecz najpierw przymierzmy ją i oceńmy obiektywnie lub poprośmy o to naszą koleżankę czy fason ubrania rzeczywiście dobrze na nas leży. Nawet najpiękniejszy ciuch może wyglądać szpecąco na nieodpowiedniej figurze. Osoby posiadające szerokie biodra i grube uda powinny unikać obcisłych spodni oraz spódnic kopertówek. Warto pomyśleć o zwiewnych spodniach z szerokimi nogawkami lub o sukienkach za kolano.

Szczupłe biodra oraz szerokie ramiona mogą zostać ukryte dzięki spódnicom oraz spodniom szerokim w biodrach. Niezwykle trudne zadanie stoi przed kobietami które pragną zakryć swój zbyt obfity brzuszek lub pośladki. Tutaj bardzo praktycznym rozwiązaniem będzie bielizna ściągająca, która dostępna jest już w każdym dobrym sklepie z bielizną. Za jej pomocą można wymodelować talię i pięknie wyglądać nawet w obcisłych rzeczach. Osoby posiadające problemy z figurą powinny ostrożnie podchodzić do kwestii związanych z ekstremalnymi nowinkami modowymi. Nie każde rozwiązanie oferowane w danym sezonie może być dobre. Zawsze warto sprawdzić w czym wyglądamy najlepiej. Najczęściej popełnianym błędem przez osoby noszące rozmiar czterdzieści i więcej jest zakładanie luźnych bluz i spodni. Osoby te chcą ukryć swoje zbędne kilogramy lecz gdy zdecydują się na odpowiedni strój mogą naprawdę dużo zyskać. Sukienki i luźne eleganckie stroje nie powinny być unikane przez puszyste osoby. Warto na wierzch założyć żakiet który nie tylko doda szyku kreacji ale także zagwarantuje ukrycie fałdek oraz zbędnego tłuszczyku. Pomimo, że osoby szczupłe uchodzą za tych którzy nie mają problemu z doborem stroju nie zawsze jest to zgodne z prawdą. Czasem zbyt obcisła bluzka może spowodować, że wszystkie starania o to aby wyglądać ładnie pójdą na marne. Każdy powinien mieć swojego osobistego stylistę którym może być najlepsza przyjaciółka, siostra lub mama. Taka osoba zawsze wyda obiektywny osąd naszego stroju.