Szukaj

Kalendarz

    Grudzień 2017
    P W Ś C P S N
    « Gru    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031

Skóra latem

    Skóra w okresie letnim wymaga szczególnej pielęgnacji. Zazwyczaj gdy tylko zrobi się ciepło lubimy odsłaniać nasze ciało narażając je na jakże szkodliwe promienie słoneczne. Brązowa i pięknie opalona skóra to tak naprawdę powód do dumy dla każdej kobiety w związku z tym nie ma się co dziwić, że w wolny słoneczny dzień nie potrafimy odmówić sobie leżakowania na słońcu. Niestety ale promienie słoneczne nie działają pozytywnie na naszą skórę i wiedziały o tym już nasze babcie i prababcie. Słońce przyspiesza proces starzenia się skóry w związku z czym mogą na niej szybciej pojawić się zmarszczki oraz może spowodować utratę jędrności. Jeżeli zatem chętnie wystawiamy ją na słońce pamiętajmy o odpowiedniej pielęgnacji. Jedną z ważniejszych zasad jest unikanie oparzeń. Stosujmy kremy z filtrem a także starajmy się stopniowo wystawiać nasze ciał ona słońce. Wyjazd na cały dzień nad rzekę powinien być albo w towarzystwie balsamu z wysoką ochroną albo po kilku półgodzinnych sesjach opalania w przeciwnym razie może skończyć się dla nas poparzeniem skóry, a to z koeli może spowodować poważne problemy dermatologiczne.
    Na okres letni warto zakupić kremy głęboko nawilżające, gdyż słońce powoduje wysuszenie skóry. Wspaniale sprawdzą się ekstra zabiegi witaminowe pozwalające na odżywienie skóry i jej lepszą pielęgnację. Gdy tylko zauważymy u siebie poparzenie słoneczne powinniśmy zgłosić się czym prędzej do dermatologa lub do apteki. Nieleczone podrażnienia mogą w przyszłości przyczynić się do powstania nowotworów skórnych, które są niestety ale bardzo szkodliwą chorobą. Gdy tylko poczujemy pieczenie skóry warto zastosować maści przeznaczone właśnie do wyeliminowania tego typu problemów. Aby opalenizna dużej się trzymała należy stosować kremy brązujące. Ich działanie polega na symulowaniu skóry do produkcji substancji odpowiadających za piękny brązowy kolor. Pozwolą one na wzmocnienie naszej opalenizny, lecz także zabrązowią miejsca która były ukrywane przed słońcem pod ubraniem. Warto także zastosować olejki odżywcze bogate w witaminę A oraz E.

Bardzo często możemy się spotkać z zażartymi sporami o to, czy lepsza dla naszego zdrowia jest dieta oparta głównie na spożywaniu mięsa (czerwonego i białego), czy też dieta wegetariańska, która wyklucza spożywanie wszelkich potraw mięsnych. Zwolennicy pierwszego nurtu uparcie powtarzają, że wycofując ze swojej diety mięso narazimy się na poważne niedobory białka i żelaza. Wegetarianie kontratakują twierdząc, że można już dziś z pełnym bezpieczeństwem zastąpić produkty mięsne daniami przyrządzonymi na bazie owoców, warzyw, a przede wszystkim przetworów mlecznych i jaj. Pomijając całą otoczkę filozoficzną wegetarianizmu i skupiając się wyłącznie na korzyściach dla naszego organizmu trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy natychmiastowe odstawienie wszelkiego mięsa wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie naszego organizmu. Można mieć co do tego wątpliwości, bowiem będzie potrzeba sporo czasu zanim organizm – przyzwyczajony do spożywania mięsa – zostanie oczyszczony z licznych, nagromadzonych toksyn i będą mu wystarczać jedynie produkty pochodzące z innego źródła. Posiłki dietetyczne warszawa są smakowite. Godna uwagi jest dieta redukcyjna. Dieta dowóz Warszawa pomaga się odchudzić, a dobry catering dietetyczny Łódź to coś najlepszego na świecie. Jedzenie dietetyczne może być całkiem smaczne.

Wspaniałym rozwiązaniem może być rozpoczęcie od diety semi-wegetariańskiej, która dopuszcza spożywanie jedynie mięsa białego (drobiu z wyjątkiem mięsa kaczki) oraz mięsa ryb.
Dieta semi-wegetariańska pozwoli nam dostarczyć organizmowi niezbędnej dawki żelaza oraz białka. Spożywając białe mięso, mięso ryb, przetwory mleczne, jaja oraz produkty roślinne i owocowe dostarczymy naszemu organizmowi wszelkich niezbędnych minerałów. Najtrudniej będzie nam jednak zaopatrzyć się w odpowiednią ilość białka, bowiem jest ono niestety bardzo trudno przyswajalne przez nasz organizm. Możemy tego jednak uniknąć, spożywając produkty, które umożliwiają wysokie przyswajanie białka. Aby do osiągnąć powinniśmy do naszego jadłospisu włączyć zieloną sałatę, kiszone ogórki (również bogate źródło witaminy B12!), buraczki, a także natki zielonej pietruszki. Poza tym nie możemy oczywiście zapominać o regularnym uzupełnianiu płynów, najlepiej w postaci wody mineralnej. Przestrzegając powyższych zasad pozostawimy organizm w doskonałej formie i może się tak zdarzyć, że semi-wegetarianizm nie będzie tylko dla nas etapem przejściowym, lecz świetną dietą na resztę naszego życia

Dodaj komentarz