Szukaj

Kalendarz

    Styczeń 2018
    P W Ś C P S N
    « Gru    
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  

Skóra latem

    Skóra w okresie letnim wymaga szczególnej pielęgnacji. Zazwyczaj gdy tylko zrobi się ciepło lubimy odsłaniać nasze ciało narażając je na jakże szkodliwe promienie słoneczne. Brązowa i pięknie opalona skóra to tak naprawdę powód do dumy dla każdej kobiety w związku z tym nie ma się co dziwić, że w wolny słoneczny dzień nie potrafimy odmówić sobie leżakowania na słońcu. Niestety ale promienie słoneczne nie działają pozytywnie na naszą skórę i wiedziały o tym już nasze babcie i prababcie. Słońce przyspiesza proces starzenia się skóry w związku z czym mogą na niej szybciej pojawić się zmarszczki oraz może spowodować utratę jędrności. Jeżeli zatem chętnie wystawiamy ją na słońce pamiętajmy o odpowiedniej pielęgnacji. Jedną z ważniejszych zasad jest unikanie oparzeń. Stosujmy kremy z filtrem a także starajmy się stopniowo wystawiać nasze ciał ona słońce. Wyjazd na cały dzień nad rzekę powinien być albo w towarzystwie balsamu z wysoką ochroną albo po kilku półgodzinnych sesjach opalania w przeciwnym razie może skończyć się dla nas poparzeniem skóry, a to z koeli może spowodować poważne problemy dermatologiczne.
    Na okres letni warto zakupić kremy głęboko nawilżające, gdyż słońce powoduje wysuszenie skóry. Wspaniale sprawdzą się ekstra zabiegi witaminowe pozwalające na odżywienie skóry i jej lepszą pielęgnację. Gdy tylko zauważymy u siebie poparzenie słoneczne powinniśmy zgłosić się czym prędzej do dermatologa lub do apteki. Nieleczone podrażnienia mogą w przyszłości przyczynić się do powstania nowotworów skórnych, które są niestety ale bardzo szkodliwą chorobą. Gdy tylko poczujemy pieczenie skóry warto zastosować maści przeznaczone właśnie do wyeliminowania tego typu problemów. Aby opalenizna dużej się trzymała należy stosować kremy brązujące. Ich działanie polega na symulowaniu skóry do produkcji substancji odpowiadających za piękny brązowy kolor. Pozwolą one na wzmocnienie naszej opalenizny, lecz także zabrązowią miejsca która były ukrywane przed słońcem pod ubraniem. Warto także zastosować olejki odżywcze bogate w witaminę A oraz E.

Medytacja nie należy do łatwych praktyk, dlatego wymaga od nas przestrzegania pewnych reguł. Na początek musimy poszukać sobie prostego krzesła, najlepiej bez oparcia. Jeśli jest ono zbyt twarde, możemy wtedy położyć na nie miękką poduszkę. Kiedy już mamy wybrane miejsce do siedzenia, będziemy musieli zadbać o to, aby miejsce w którym będziemy medytować było jak najbardziej spokojne i żeby nic nas nie rozpraszało. Możemy pościągać zegary ze ścian, wyłączyć wszystkie głośne urządzenia i pozbyć się wszystkich przedmiotów (o ile to możliwe), które rozpraszają naszą uwagę.
Gdy będziemy już przygotowani, musimy raz na zawsze zapamiętać podstawową zasadę medytacji – "kręgosłup podczas siedzenia musi być wyprostowany". Nie chodzi tutaj o to, że mamy siedzieć sztywno, jak żołnierz w wojsku. Bądźmy po prostu wyprostowani, ale jednocześnie niech wybrana przez nas pozycja będzie dla nas wygodna. Jeśli już zajęliśmy odpowiednią pozycję, zamykamy oczy i skupiamy uwagę wyłącznie na oddechu (oddychajmy zawsze tylko przez nos). Niech każdy nasz wdech trwa około dwóch sekund, a wydech nawet do pięciu.

Chodzi o to, żeby po prostu się nie śpieszyć, naszym celem jest przecież maksymalne wyciszenie się. Początkujący praktyk medytacji zauważy jednak, że nie jest to wszystko tak proste, jak mogłoby się wydawać. Zacznie mu przychodzić do głowy tysiąc różnych myśli, które będą utrudniały skupienie się na oddechu. Nigdy jednak nie można walczyć z tymi myślami! To sposób podobny do gaszenia wody benzyną… Po prostu wystarczy przyglądać się tym myślom i pozwalać im odpłynąć, wtedy szybko same odejdą, a my będziemy powoli wchodzić w stan całkowitego odprężenia i samopoznania.
Jeśli ktoś z czytelników, nadal zastanawia się nad tym, czy podjąć się trudu medytacji, przedstawię teraz pozytywne skutki, które się z tym wiążą. Przede wszystkim, liczne badania pokazują, że osoby, które regularnie medytują, łatwiej radzą sobie ze stresem, rzadziej chorują, a ich życie jest znacznie dłuższe. W licznych badaniach psychologicznych, medytacja wpływała pozytywnie na kreatywność, trafność rozwiązywania testów na inteligencję, a także zwiększała zadowolenie z życia osób, które ją praktykowały. Nie ma sensu się więc zastanawiać, warto chociaż spróbować i przekonać się samemu!

Dodaj komentarz